Resulttia Solutions — rutkasti resulttia

Resulttia Solutions on urheiluseurojen ja yritysten toiminnan kehittämiseen erikoistunut innovatiivinen ohjelmistoalan yritys. Suunnittelemme ja toteutamme tietokoneohjelmistoja, Internet-palveluita ja huippuunsa viritettyjä välineitä uusille metriluvuille pyrkiville yrityksille, yhdistyksille ja urheilijoille.

Lisätietoja yrityksestä

Artikkeliarkistomme

Yhteystietomme

Resulttia Solutions

045 277 8527
info@resulttia.fi
www.resulttia.fi

Y-tunnus: 1468509-8

Postiosoite:
Resulttia Solutions
Säästäjänkatu 9 G 45
33840 TAMPERE

Yhteyshenkilö:
Mika Salonen
Kehitysjohtaja
045 672 6722
mika@resulttia.fi

09.04.2021

Viisi keinoa lisätä verkkosivuston arvoa

Pitkälle digitalisoituneessa maailmassa yritysten on oltava läsnä verkossa kasvattaakseen liiketoimintaansa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että yrityksellä on oltava oma verkkosivusto. Onneksi digitaaliset työkalut ja verkkomarkkinointi mahdollistavat nopean Internet-näkyvyyden pienimmillekin yrityksille. Nykyisin verkkosivujen olemassaolo on ensiarvoisen tärkeää, sillä niiden avulla yritykset voivat seurata kaikkia digitaalisia prosessejaan ja mitata omaa suorituskykyään.

Kun ihmiset saapuvat sivustolle, he odottavat helppoa ja loogista navigointia, selkeää ulkoasua ja sitä tukevaa muuta grafiikkaa sekä kiinnostavaa sisältöä. Esimerkkejä eri alojen sivustoista, joilla kaikki edellä mainitut asiat on huomioitu ja ne toteutuvat esimerkillisellä tavalla, ovat suoratoistopalvelu Netflix ja vähittäiskauppa Amazon.com. Yksinkertainen ja silti tehokas ulkoasu aikaansaa satunnaisten kävijöiden ja asiakkaiden kokemuksesta mahdollisimman mukavan.

On kuitenkin vielä useita keinoja, joilla sivuston arvoa voi kasvattaa entisestään. Katsotaan niistä viittä.

1. Yksinkertaisuus

Jos yrityksen sivuston etusivu, jolle vanha tai potentiaalinen uusi asiakas saapuu, on liian täynnä kaikenlaista tai muuten vaan sekava, käyttäjä poistuu sivustolta. Tutkimukset osoittavat, että nykyisin käyttäjä tekee todella nopeasti päätöksen, pysyykö hän sivustolla vai poistuuko hän palaamatta enää ikinä.

Etu- eli kotisivun ei ole tarkoitus olla valtava tuotekatalogi, joka tarjoaa kävijöille runsaasti vaihtoehtoja. On parempi tarjota sivulla vähemmän tuotteita ja enemmän kuvailevaa tekstiä. Tutkitusti se kasvattaa myyntiä. Kun käyttäjät ohjataan rajoitetummalle sivulle, jolla tietoa ei ole liikaa, säästyy heiltä kallisarvoista aikaa. He voivat nopeasti tutustua sivustoon ja sen omistamaan yritykseen.

Sen sijaan, että tarjolla on kymmenittäin eri tuotteita, on olennaista keskittyä yhteen tai kahteen tuotteeseen ja vastata kävijöiden kysymyksiin. Kävijätietoja hyödyntämällä on myös mahdollista luoda sivuja, jotka käsittelevät sivuston kävijöitä eniten kiinnostavaa asiaa ja sisältöä.

2. Uniikki, lisäarvoa tuottava sisältö

Usein kuulee sanottavan, että sisältö on kuningas. Tämä on täysin totta, sillä sisältö todellakin on avaintekijä brändin arvon määrittelyssä. Jos sisältö on kunnossa ja se esitetään toimivalla tavalla, se erottaa yrityksen kilpailijoista ja herättää luottamusta niin asiakkaissa kuin muissakin sidosryhmissä.

Sisällöstä puheen ollen, asiakkaita on hyvä informoida blogissa. Se on hyvä väylä vastata asiakkaiden tarpeisiin, opettaa heitä ja saada heidät ostamaan tuotteita. Samalla se antaa oivan tavan kertoa yrityksen markkinointiviestiä ja kaiken lisäksi vakiinnuttaa yrityksen asemaa oman alansa asiantuntijana.

On kuitenkin syytä muistaa, että sisältö ei välttämättä tarkoita vain artikkeleita ja blogipostauksia. Osa sisältöä ovat myös interaktiiviset sisällönpalaset, kuten kaaviot ja videot. Videoiden merkitystä ei sovi väheksyä, onhan YouTube tämän hetken toiseksi suosituin hakukone. YouTubessa julkaistavat videot voivat auttaa parantamaan hakusijoituksia ja kävijöiden sitoutumista.

3. Sosiaalisen median verkostojen hyödyntäminen

Sosiaalinen media on markkinoijien tehokkain työkalu yritysten verkkotunnettuuden kasvattamisessa. Onkin hyvä miettiä, mistä kohdeyleisön tavoittaa parhaiten. Vaihtoehtoja riittää — on Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ja vaikka mitä!

Kun toimivat kanavat on valittu, täytyy tunnistaa mahdollisten asiakkaiden kiinnostuksen kohteet. Siten voidaan palvella heitä paremmin ja vastata heidän tarpeisiinsa jakamalla somessa informatiivista, uniikkia ja viimeisteltyä sisältöä. Käyttäjien ongelmiin voi tarjota tuotteiden käyttöoppaita ja monia muita ratkaisuita.

Kaikkein olennaisinta on olla yhteydessä kohdeyleisöön sosiaalisessa mediassa. Kun he saavat lisäarvoa ja apua tarvittaessa, rakentuu luottamus. Lopulta tämä tietää lisää orgaanista liikennettä verkkosivustolle.

4. Kilpailijoista erottuminen

Jos ja kun ihmisiä halutaan houkutella sivustolle, on sivuston syytä olla ainutlaatuinen ja kilpailijoiden sivustoista edukseen erottuva. Parhaassa tapauksessa artikkelien ja muun sisällön viesti, sävy ja tyyli ovat ainutlaatuisia. Sivuston on toimittava sekä tietokoneella että mobiililaitteilla.

Muita tekijöitä, jotka auttavat erottumaan kilpailuista, ovat vaikkapa ensiluokkainen ja nopea asiakaspalvelu, asiakaskertomukset ja käyttäjiltä saatu positiivinen palaute.

5. SEO eli hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi on keskeisessä roolissa, kun mietitään sivuston arvoa ja sen lisäämistä. Hakukoneoptimointiin kuuluvat oikeiden avainsanojen valitseminen, uuden sisällön linkittäminen sisäisin linkein, samankaltaisten artikkelien yhdistäminen, käänteisten linkkien luominen ja paljon, paljon muuta...

SEO-optimoinnin toimenpiteiden toteuttaminen ei välttämättä vaadi vuosia, usein vähempikin riittää. Kuten arvata saattaa, pääsy Googlen hakutulosten kärkeen ja nousu hakutuloksissa ilman mainontaa edellyttävät kuitenkin kekseliäisyyttä sisällönluonnissa. Sivujen ja sisällön on oltava optimoituja, metadatatietojen asianmukaisia ja avainsanojen huolella valittuja. SEO-urakkaa auttaa myös kilpailijoiden tutkiminen ja tieto siitä, millaisella sisällöllä kilpailijat saavuttavat sijoituksensa hakutuloksissa.

Hakukoneoptimointiin ja neljään muuhun tässä läpikäytyyn keinoon kannattaa kaikkiin satsata. Onhan verkkosivusto kuitenkin brändin tärkein digitaalinen voimavara. Omaa sivustoa voi ajatella digitaalisena käyntikorttina. On tärkeää tehdä hyvä vaikutus uusiin ja palaaviin kävijöihin. Kun viisi perusasiaa saadaan paremmalle tolalle, niiden tuoman kasvun huomaa pian — ja sen kasvun huomaa myös liikevaihdossa!

Yhteistyökumppaneitamme

JM Pool Cues teettää, maahantuo ja myy JM-merkkisiä biljardikeppejä ja muita laadukkaita biljarditarvikkeita.

Resulttia Software on kansainvälisesti toimiva yritys, joka keskittyy Microsoft Windowsissa toimiviin apuohjelmiin, työkaluihin ja muihin ohjelmistoihin, jotka tunnetaan maailmanlaajuisesti helppokäyttöisyydestään ja tehokkuudestaan.

Resulttia Sportswear on tekstiilien jälleenmyyjä, joka toimittaa urheiluseuroille, yhdistyksille, yrityksille ja yksityisille T-paidat, pikeet, colleget, takit, housut ja muut tekstiilit omalla logolla ja tekstillä — tai ilman niitä.

Copyright © 1998-2025 Resulttia Solutions